Amar TV.

Advertisements

Bekal.

Tazkirah pendek Tp berbaloi…

Teringat di Kota Madinah..ada sekali tu sy pergi kedai kurma brader Indonesia. Tiba2 brader indon kedai kurma beri tazkirah targhib pada saya..

“Dunia kita kumpul untuk diTINGGALkan..tetapi akhirat kita siapkan bekal untuk diDATANGI kerana kita akan pulang ke sana..Bila kita kumpul dunia banyak2, hati akan jadi berat nak tinggalkan dunia.. sebab cinta dunia dah kuat. Tmbh2 plak Bila nampak yg kita dah kumpul tu menimbum..tu yg takut nk mati…

Tapi bila kita menambah bekal akhirat banyak2, tak sabar plak nk balik akhirat sbb harta dah hantar banyak kat sana.. tu yg mati trsenyum gembira.

Macam kami ni kerja di saudi tapi wang di hantar ke indonesia..rasa tak sabar nak pulang ke Indon kerana wang telah di hantar ke sana dan telah di bina rumah dibeli Tanah Dan harta di sana..Begitulah Akhirat..kalau telah di hantar amalan dan harta pulang ke sana..Mahligai pun telah tersedia..rasa tak sabar nak balik Akhirat…

tak sabar nak balik Akhirat…
tak sabar nak balik Akhirat…
tak sabar nak balik Akhirat…

Kuat sgt fikir Dunia, Allah hantar org indon kedai kurma untuk sekolahkan kita sikit dan bagi ingat sikit. Dunia bukan tempat tinggal tapi tempat meninggal…Akhirat tempat tinggal dan di sanalah kita akan kekal…

Jom share supaya lebih ramai yg menyiapkan bekal Akhirat Dan rasa tak sabar nak balik Akhirat insyaallah…